נכון שבזמן חיפוש חברת הובלת דירות השיקולים העיקריים העומדים לנגד עיניכם הם אמינות החברה, עמידה בזמנים, מקצועיות ועבודה מהירה ככל האפשר, אך אל תשכחו את עניין ביטוח הובלות והקפידו לבחור חברה שמבטיחה לכם ביטוח לתכולת הדירה שאתם מעבירים.

ביטוח הובלת דירות הוא לא ביטוח על המשאית. חברה שמציגה לכם ביטוח של המשאית  בלבד לא מבטיחה לכם ביטוח הובלות. זכרו שביטוח הובלת דירות חל על החפצים שלכם בלבד. אל תקלו ראש בעניין ביטוח הובלות ודאגו לביטוח כזה עוד בטרם  סגירת עסקה עם חברת הובלת דירות. כדאי לזכור, אחרי שנגרמים הנזקים זה כבר מאוחר מידי לטפל בעניין ביטוח הובלות, צריך לדאוג לעניין עוד לפני שחברת הובלת דירות שלכם מתחילה בעבודה. 

אם החברה שבחרתם היא אמינה ובעלת ניסיון בתחום הובלת דירות, העסקה שלכם עם החברה תכלול ביטוח הובלות באופן אוטומטי אך גם במקרה כזה אתם נדרשים לכמה בדיקות חשובות. הקפידו לבדוק את פוליסת ביטוח הובלות שמספקת החברה. בדיקות אלו כוללות כמובן את חברת הביטוח העומדת מאחורי ביטוח הובלת דירות, בדקו באיזו חברה מדובר, בדקו שכל הפרטים המופיעים בפוליסה אכן נכונים ומתאימים למה שמתבצע בפועל.

כלומר, אם בפוליסה רשומה משאית מסוג מסוים הקפידו לוודא שמדובר באותו סוג משאית שמבצעת את ההובלה בפועל. בדקו אילו כיסויים כלולים בפוליסה ובדקו שהכיסויים אכן חלים על אותה התכולה שלכם. דבר חשוב שעליכם לבדוק, אילו נזקים הפוליסה מכסה. אם הפוליסה מכסה רק  נזקים שנגרמים חלילה מתאונת דרכים, קחו בחשבון שהביטוח לא יהיה תקף לנזקים אחרים שיגרמו לתכולה כמו מזג האוויר למשל. לכן חשוב להכניס לפוליסה גם נזקים שמקורם בלתי צפוי כמו פגעי מזג האוויר. כדאי לבדוק גם מה הפוליסה מגדירה כנזק ולוודא שסדקים ושברים או אבידה של תכולה הם בבחינת נזקים שהפוליסה מכסה. 

ביטוח הובלת דירות ישפיע על המחיר שתשלמו עבור ההובלה, ככל שהכיסוי יהיה נרחב יותר, הפוליסה תהיה יקרה יותר וכך גם עלות ההובלה. על מחיר פוליסת ביטוח הובלות משפיע ערכם של החפצים שאתם מעבירים ומרחק ההובלה. ככל שהחפצים יהיו רגישים יותר ויקרים יותר, מחיר הפוליסה גבוה יותר. אם אתם מתכוונים לבצע הובלת דירות ויש לכם חפצים רגישים ויקרים שאתם חרדים לגורלם במהלך ההובלה, כדאי להקפיד בעניין ביטוח הובלת דירות  וכדאי גם להכניס להשוואת מחירים בין חברות ההובלה גם את ההשוואה בין פוליסות ביטוח הובלות שמציעים לכם.